דרעי, גפני וליצמן נועדו עם ראש הממשלה בניסיון להגיע להסכמה

איתי גדסי No Comments on דרעי, גפני וליצמן נועדו עם ראש הממשלה בניסיון להגיע להסכמה

שר הפנים, אריה דרעי, שר הבריאות, יעקב ליצמן ויו"ר ועדת הכספים, משה גפני נועדו עם ראש הממשלה בניסיון להגיע להסכמה ולחוק שיפתור את החלטת בג"צ לאשר את חוק העזר העירוני של עיריית תל אביב המתיר פתיחת חלק מהחנויות בשטחה, בשבת • האם הפתרון נראה באופק?

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

השרים אריה דרעי, יעקב ליצמן ויו"ר וועדת הכספים, ח"כ משה גפני, נועדו בצהריים עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בלשכתו בירושלים.

הגישה עסקה בנושא מחטף השבת כפי שהוגדר, והניסיון להשיב את המצב לקדמותו, בו החוק העירוני אותו העבירה עיריית תל אביב, יהיה בטל ועסקים שקיבלו אישור חוקי לפתוח בשבת, יהיו סגורים.

המתווה העיקרי עליו דנים, הוא חוק עוקף בג"ץ שישיב את המצב לקדמותו. רא"מ סיכם בסיום הישיבה על ישיבת המשך בנושא, מחר בצהריים.

כזכור, הבעיה העיקרית עם חוק עוקף בג"צ, הוא עם שתי מפלגות בקואליציה – "כולנו" בראשות משה כחלון ו"ישראל ביתנו" בראשותו של שר הביטחון, אביגדור ליברמן. השניים, לפי החשש לא יסכימו להביע תמיכה בהעברת חוק שכזה. ליברמן בירך על החלטת בג"צ לכשנתפרסמה וכחלון עמד בנושא גירוש תושבי 'עמונה' מבתיהם כחומה בצורה שלא להפוך את החלטת בית המשפט העליון על פיה.

האם הדבר יוביל למשבר קואליציוני? תלוי את מי שואליעם. דרע הצהיר כי לא יהיה צורך במשבר, גפני אמר כי מבחינתו זהו משבר לכל דבר ואם הנושא לא יפתר, סיעתו תפרוש מהקואליציה, את ליצמן לא שמעו עדיין בנושא.



0 תגובות